Wednesday, May 30, 2007

Linux InstallFest 2007 дээр төрсөн сэтгэгдэл

Би ойрд яг юуны тухай бичих ээ мэддэггүй ээ. За тэгээд энд нэгэн төрийн бус байгууллагын зохиосон ажилд хамтран оролцов. Энэ талаар төрсөн сэтгэгдэл ээ бичихээр шийдэв. Эхлээд Мишээл Экспо дээр болсон Мэдээлэл Харилцаа Холбоо Технологийн үзэсгэлэн яармаг дээр очив. Тэнд миний мэддэг үйл ажиллагаа болон хамтран ажиллаж байсан бас өөрөө нэг хэсэг ажиллаж байсан байгууллага гээд л монголын мэдээлэл технологийн чиглэлээр үйл ажиллагаа явуулдаг компаниуд өөрийн үйл ажиллагаа болон бүтээлээ үзэсгэлэн болгосон байв. Бас мэддэггүй нилээд хэдэн шинэ компани байв. Мэдээж миний очсон зорилго арай өөр чиглэлтэй бас Баянмөнхийг дагаж явсан болохоор Нээлттэй эхийн санаачлага гэдэг байгууллагын явуулж буй үйл ажиллагаа болон удахгүй зохиох гэж буй Linux InstallFest 2007 -ийн тухай олж мэдэх гэж очсон. Бас оюутануудыг дагуулж явсан болохоор Монголын мэдээлэл технологийн чиглэлээр үйл ажиллагаа явуулж буй компаниудтай танилцуулах бас мэргэжлийн мэдлэг боловсрол оо нэмэгдүүлэх гээд санаандаа нилээд олон зорилготой байсан.
Тэнд очоод Нээлттэй эхийн санаачлага ТББ-ийн залуучууд болон ШУТИС-ХМТС-ийн багш болон оюутануудтай танилцав. Өөрийгээ танилцуулаад л хамт хоолонд ороод мэргэжлийн ярианд нь оролцов. Мэргэжлийн хүмүүстэй танилцаад л мэдлэг мэргэжлийн сэдэв хөндсөн асуудал дэвшүүлээд л надад их дажгүй санагдсан шоо. За тэгээд оюутануудтай компаниудын танилцуулга үзэв. Зарим нэгэн дээр нь оюутануудад тайлбар хийж бас тайлбарлуулаад л ер нь тэгж оюутануудтай явах зүгээр. Шинэ компаниудыг болонэ хуучин компаниуд юу юу ямар бүтээгдэхүүн нэмж хийж бас оруулж ирж байгаа гээд л нилээд зүйл мэдэж авсан.
Миний л хувьд Линюкс гээл үйлдлийн системийн давуу тал болон одоо ямар боломж нээгдээд байгааг бас ямар ямар хувилбар байдгийг би тэнд л сонсдогийм байна. Яахав өмнө нь энд тэндээс хальт сонсоод л өөрөө RedHat суулгаж серверийн тохиргоо хийх гэж оролдож байсан болохоор мэддэг хүн шиг санагдаад л байсан би ч бас болоогүй л нөхөр байж дээ гэдгээ мэдрэв. Аан харин дараа нь Linux InstallFest 2007 дээр нь харин ч бүүр ихийг мэдээд ер нь энэ үйлдлийн системийг би заавал сурсан байх хэрэгтэй юм байна гэдгээ маш сайн ойлгож авсан.
Мэдээллийн парк дээр болсон арга хэмжээнд Дөлмандах, Гандэмбэрэл нэр илтгэл тавьсан нь их дажгүй санагдсан. Сакура төслйинхэн гээд харин ШУТИС-ийнхан ороод ирдэгийм даа тэдний тавьсан илтгэл ч дажгүй байсан.
Аан бас дээр нь нэмээд хэлэхэд Монгол крилл үсэгээр компьютер дээрхи ажилаа явуулж байвал зугээр юм билээ шүү.

No comments: